Furniture Photography Portfolio

نمونه کار عکاسی مبلمان

عکاسی مبلمان نئو کلاسیک

عکاسی سرویس غذاخوری

عکاسی مبلمان تبلیغاتی و حرفه ای- گروه ویسکو وب

عکاسی مبلمان از جمله سخت ترین و شاید چالشی ترین شاخه های عکاسی در در بازاریابی و صنعت تبلیغات است. به طور کلی در عکاسی های صنعتی و تبلیغاتی، گرفتن عکس از مبلمان باید به طور کاملاً حرفه‌ای انجام شود تا نتیجه مثبت را به همراه داشته باشد.

 در خیلی از موارد عکسهای غیر حرفه ای ضررهای جبران ناپذیری را به کسب و کارها می‌زنند و می‌تواند تاثیرات منفی بر جذب مخاطبان ایجاد کند و بیشتر حالت دافعه را به وجود آورد. بنابراین برای عکاسی مبلمان در کسب و کار خود دقت لازم به عمل آورید و سعی کنید از افراد حرفه ای کمک بگیرید و نکات مهم و حیاتی را رعایت کنید.

ما در این مقاله اطلاعاتی را ارائه دادیم تا راهنمای شما برای گرفتن عکس های تبلیغاتی درجه یک و حرفه ای از صنایع مبلمان تان باشد.

نکات مهم در عکاسی مبلمان

برای انجام یک عکاسی مبلمان باید نکات زیادی را رعایت کنید و به آن توجه داشته باشید. از مهمترین نکات که می‌توان به آن اشاره کرد؛ توجه به نورپردازی است.

نور، انواع عکاسی مبل را متفاوت خواهد کرد. نورپردازی باید به گونه‌ای تنظیم شود که متریال و جنس پارچه و تمام جزئیات مبلمان را به خوبی و با رنگ های واقعی آن نشان دهد.

عدم نورپردازی در عکاسی مبلمان باعث می‌شود که محصولات  جوری که به صورت واقعی هستند به مشتریان نشان داده نشود. این امر انتخاب را برای مشتریان سخت می کند.

از دیگر موارد که در عکاسی مبل باید مورد توجه قرار بگیرد نوع چیدمان آن است. باید سعی کنید مبلمان را به گونه‌ای چیدمان بکنید که تمام ویژگی‌های مثبت در یک ثانیه در یک نگاه به مخاطب نشان داده شود.

 دکوراسیون مکانی که مبلمان را در آن چیدمان می کنید از اهمیت زیادی برخوردار است. باید دکوراسیون از هارمونی خاصی برخوردار باشد و عکس ها به شکلی گرفته شود که این هارمونی را هر چه بهتر و دقیق تر نشان دهد.

باید بهترین زاویه را برای برای چیدمان مبلمان در نظر بگیرید. زاویه ها نقش مهمی در جذب و بینندگان به تصاویر را ایفا می کنند. مبلمان را در زاویه ای قرار دهید که بیشترین دید رو داشته باشد و در عین حال نقاط قوت و زیبایی آن را به صورت پر رنگ تر نشان دهد.

عکاسی مبلمان در حقیقت فقط یک عکس از مبل نیست. بلکه عکس از یک دکوراسیون است؛ آن هم یک دکوراسیون شیک و مطابق با مد روز.

همچنین تمام اجزای دکوراسیون های موجود از جمله پرده و  پنجره به خوبی نشان داده شود. مبلمان به همراه تمام عناصر مثل دیوار پنجره تابلو و سایر آیتم ها، در یک تصویر بدون اینکه از کادر بیرون بزنند نشان داده شود. عکس از مبلمان دکوراسیون شده؛ بیننده را جذب زیبایی و هارمونی آن  می کند و وی را به  خرید آن مبل وسوسه می کند.

از این رو باید عکاسی مبلمان را به شکلی انجام دهید که علاوه بر اینکه مبل به تصویر کشیده می شود؛ اکسسوری و دیگر آیتم ها نیز به بیننده نمایش داده شود. با یک زیبایی و هارمونی منحصر به فرد، بیننده را تحت تاثیر قرار دهد.

برای مثال اگر دیوارها، پنجره، فرش، کفپوش و اکسسوری هایی مثل تابلو، مجسمه و… باید همگی در تصویر قرار گیرد و در یک ثانیه قابلیت جذب بیننده داشته باشد.

نکته: می توان مبلمان را در زاویه مناسب و با نورپردازی درست، عکاسی کرد؛ اما دکوراسیون را به صورت مجازی فضاسازی کرد که این کار نیز باید به افراد حرفه ای آن سپرده شود.

اهمیت عکاسی در مارکتینگ مبلمان

در این مقاله سعی کردیم، نکات مهم برای عکاسی در مبلمان را به صورت خلاصه ارائه کنیم. اما عکاسی از دکوراسیون و مبلمان، چیزی نیست که بتوان در یک مقاله آن را بیان کرد.

این حرفه از جمله شاخه های کاملا تخصصی در دنیای مارکتینگ است که همواره بر انجام تخصصی و حرفه  ای آن تاکید می شود.