اپلیکیشن تلگرام

پیام رسان پر کاربر تلگرام و همه امکانات موجود در آن

پیام رسان پر کاربر تلگرام و همه امکانات موجود در آن

حتما شما هم از کاربران تلگرام هستید و از آن استفاده می کنید. با ما همراه باشید در پیام رسان پر کاربر تلگرام و همه امکانات موجود در آن.

 قطعا شما هم روزانه چندین بار واژه ” تلگرام ” را به کار می برید یا از دیگران می شنوید. آیا اطلاعاتی از تاریخچه این نرم افزار دارید ؟ آیا از ترفندهای مخصوص آن مطلع هستید ? مقاله پیام رسان پر کاربر تلگرام و همه امکانات موجود در آن به شما پاسخ می دهد.

تفاوت دو پیام رسان واتس اپ و تلگرام :

در طی این مدت تلگرام پیان رسانی امن تر شناخته شده است. با این که واتس اپ در صدر جدول پیام رسانان از لحاظ تعداد کاربر است اما باید گفت تلگرام نیز دست کمی از آن ندارد. حتی می توان تلگرام را یکی از رقبای بزرگ واتس اپ در جهان نامید.

واتس اپ از سال 2013 به طور مداوم در حال آپدیت و به روز رسانی بوده است. برای مثال ویژگی هایی چون تماس و ویدئو کال یا تماس تصویری را به سیستم خود اضافه کرده است. اما با تمام این ها تلگرام ویژگی هایی دارد که به سادگی نمی توان آن را کنار گذاشت.

واتس اپ یا تلگرام

امروزه کاربران واتس اپ از مرز یک میلیارد عبور کرده است. در حالی که کاربران تلگرام نسبتا کمتر است. جالب توجه است که بیشترین کاربران تلگرام نیز از کشورهایی چون ایران و ازبکستان هستند.

تلگرام نیز در ابتدا شبیه پیام رسان واتس اپ بوده است. اما به مرور زمان با آپدیت های جدید و خلق ایده های نو به یکی از مطرح ترین اپلیکشین ها تبدیل شده است. و هم اکنون یکی از سریع ترین ، پر مخاطب ترین و ایمن ترین پیام رسان های آنلاین است.

تاریخچه پیام رسان تلگرام :

تِلِگرام یا Telegram یک سرویس پیام رسان متنی ، صوتی و تصویری با تمرکز روی سرعت انتقال پیام و امنیت است. برنامه ای ساده و رایگان که می توانید عکس ، ویدئو ، متن و هر نوع فایلی را با آن ارسال کنید.

این پیام رسان توسط برادران روسی پاول دورف و نیکلای دورف به بازار آمد. پاول پشتیبانی مالی و ایدئولوژیک و نیکلای مسئولیت بخش تکنولوژی را بر عهده دارد.

موسس تلگرام

امنیت در پیام رسان تلگرام :

نیکلای بر روی پروتکل های باز ، ایمن و بهینه چندین مرکز داده کار می کند. و به همین دلیل تلگرام پیام رسانی امن و سریع است. این دو برادر تاکید بسیار زیادی بر امنیت برنامه خود دارند. در حدی که سال 2014 برای کسی که بتواند تلگرام را هک کند جایزه سیصد دلاری ای در نظر گرفتند. و این چالش در فوریه 2015 بدون این که کسی بتواند تلگرام را هک کند ، به پایان رسید.

سیستم عامل های پشتیبانی شده از طرف پیام رسان تلگرام :

پیام رسان تلگرام اولین بار در چهاردهم آگوست سال 2013 فقط برای سیستم عامل آی او اس راه اندازی شد. سپس در بیستم اکتبر همان سال نسخه آلفای آن برای اندروید ارائه شد. مسنجر تلگرام رقیب جدی برای وایبر و لاین بود. امروزه می توان تلگرام را در همه تلفن های هوشمند و یا تبلت ها در سیستم عامل های وینفون ، آی او اس و اندروید و لینوکس استفاده کرد.

شرکت پیام رسان تلگرام :

در حالی که موسسان این پیام رسان روسی هستند اما تلگرام به عنوان یک شرکت در آمریکا و انگلستان به ثبت رسیده است. جالب تر این که مقر اصلی و یا دفتر مرکزی آنها شهر برلین در آلمان است. پشتیبان مالی این پروژه سازمان غیر دولتی کارآفرینی در کشور آلمان است.

پیام رسان تلگرامی

تعداد کاربران فعال پیام رسان تلگرام در طی سال ها :

تلگرام در اکتبر سال 2013 روزانه صد هزار کابر فعال داشت که در بیست و چهارم مارس سال بعد به 15 میلیون نفر رسید. اما شرکت تلگرام در دسامبر 2014 اعلام کرد که بیش از 50 میلیون کابر فعال دارد. و روزانه بیش از یک میلیارد پیام در این نرم افزار رد و بدل می شود.

در سال 2015 تعداد کاربران به بیش از 60 میلیون کابر فعال رسید. به همین نسبت در سال 2017 این تعداد به 180 میلیون کاربر فعال رسید و لقب هفتمین پیام رسان پر کاربرد را گرفت. و نهایتا در سیزدهم فوریه سال 2020 تعداد کاربران فعال به بیش از 400 میلیون نفر رسید.

امکانات پیام رسان تلگرام :

چت های محرمانه تلگرام

یا همان سکرت چت قابلیتی در تلگرام است که می توانید یک گفت و گوی محرمانه را با اکانتی دیگر شروع کنید. در این حالت پیام ، تصاویر ، ویدئو و یا هر فایل ارسال و دریافت شده ای بین شما و اکانت مقابل کاملا محرمانه بوده. و فقط در همان محل چت باقی می ماند و قابل انتشار نیست.

سکرت چت در تلگرام

در سکرت چت پیام ها به صورت رمز نگاری مخصوص بین دو کاربر ارسال و دریافت می شود. این پیغام های محرمانه در فضای ابری ذخیره نمی شوند. حالا اگر تلگرام شما در موبایل دیگری باز شود دیگر پیغام های خصوصی یا محرمانه قابل مشاهده نخواهد بود.

گروه ها و سوپر گروه های تلگرام

گروه ها یکی از اصلی ترین امکانات تلگرام هستند. کاربران می تواندد با پیوستن به گروه ها به صورت چند سویه با دیگر اکانت ها ارتباط برقرار کنند. در ابتدا گروه ها توانایی پذیرش فقط 200 عضو داشتند. اما در آپدیت های بعدی گروه ها به سوپر گروه ها تغییر کرد. به طوری که افزایش اعضا از 200 به 500 و در آپدیت های بعدی به 5000 نفر هم رسید.

سوپر گروه های تلگرامی

بات تلگرام

دانلود محتوای چند رسانه ای، چت های ناشناس، بازی و سرگرمی و حتی خرید می تواند از طریق بات ها انجام شود.

موقعیت مکانی تلگرام

کاربران تلگرام می توانند موقعیت مکانی خود را به صورت زنده با دیگران به اشتراک بگذارند.

موقعیت مکانی زنده

پیام رسانی ابری تلگرام

مزیت اصلی تلگرام همین ساختاری ابری آن است. با هر دستگاهی که به حساب خود وارد شوید می توانید به تاریخچه تمام چت های خود دسترسی پیدا کنید.

کانال های تلگرام

کانال تلگرام ارتباطی یک سویه است. یعنی در کانال ها فقط یک نفر می تواند برای دیگر اعضای کانل ، پست منتشر کند. آن یک نفر مدیر گروه و یا ادمین نامیده می شود.

کانال ها بخش مهمی از تلگرام هستند که به این پیام رسان حال و هوای شبکه اجتماعی می دهند.

کانال تلگرامی

پیام ویدئویی تلگرام

علاوه بر امکان ارسال پیام صوتی می توانید با پیامی با ضیط ویدئویی تا یک دقیقه برای دیگران ارسال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید